A letter for refugees in our community/Een brief voor vluchtelingen in onze gemeente

Dear friends,
Welcome in Ouwsterhaule/Scharsterbrug, You and your family are going through a terribly hard, sad and stressfull time. We sincerely are very gratefull and happy that you found a warm family/home to feel safe for now. You, your family and other compatriots are in our prayers. With this letter we would like to let you know that you are very welcome to join our Church services at the churches in Ouwsterhaule and Scharsterbrug. Time and location you can find here .

Every other sunday it is in Ouwsterhaule or in Scharsterbrug. Our sunday school season (children up to 12 years old) has summer recess at the moment. It starts again in September/Oktober. And if needed we can arrange for you to be picked up.

In case you need more explanation or would like to get further acquintained , or further help or conversation is needed then please get in touch with us.

On behalf of the church council,
Best regards Christina Plantinga Gardenier

________________________________________________________________________________________________________

Beste vrienden,
Welkom in de Ouwsterhaule/Scharsterbrug. Jullie gaan door een vreselijk zware tijd momenteel. We zijn dankbaar en blij dat jullie een warme plek gevonden hebben. U, uw familie en landgenoten zijn in onze gebeden. Door middel van deze brief willen we u laten weten dat jullie van harte welkom zijn om onze diensten bij te wonen. Hier kunt u de tijd en locatie vinden. De diensten zijn om en om in een van onze kerken in Ouwsterhaule en Scharsterbrug. Het
Zondagschool seizoen ( kinderen t/m 12 jaar) is i.v.m. de zomervakantie net gestopt. Het begint weer in september/oktober. Wij kunnen u eventueel ophalen mocht dat wenselijk zijn.
Mochten jullie verdere hulp, contact of spirituele bijstand nodig hebben vanuit de Kerk dan kunt u contact met ons opnemen voor een kennismaking.

Namens de Kerkenraad,
vriendelijke groeten.