Werkgroepen

Binnen de gemeente zijn verschillende werkgroepen actief, die onder één van de taakgroepen (Diaconie en Kerkrentmeesters) vallen.

Werkgroep Kosters

De kosters van onze kerkgebouwen zorgen ervoor dat de kerkdienst goed verloopt. Zij zorgen er o.a. voor dat de juiste liederen op de borden komen te staan, bedienen de livestream en openen en sluiten de kerk af.

Dit zijn onze kosters:

Roelie de BosKoster Ouwsterhaule
Elisabeth WielingKoster Scharsterbrug
Herman de LeeuwKoster ScharsterbrugKosters@pg-os.nl

Werkgroep Zondagsschool

De zondagsschool is een activiteit waarbij kinderen in de basisschoolleeftijd worden onderwezen in het christelijk geloof en de Bijbelse geschiedenis.

De leidster van de zondagsschool zijn:

Piety Heida
Elina Wind

Werkgroep Communicatie

Communicatie is een belangrijk middel en niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij. Zo heeft ook onze kerk een werkgroep die de communicatie zo goed als mogelijk probeert op te pakken. Zij beheren o.a. de website.

Onderstaande personen zitten in de werkgroep Communicatie:

Redactie kerkblad “It Ljochtbeaken”Redactie@pg-os.nl
Yfke van der Kooij-BrouwerRedactielid
Tietie van der Meer-KornelisRedactielid
Epie RietmanRedactielid
Redactie websiteCommunicatie@pg-os.nl
Herman de LeeuwWebmaster, Technisch beheerWebmaster@pg-os.nl
Janny ReitsmaRedactielid
Roelie de Bos-KornelisRedactielid
Winston SarrSocial media

Werkgroep IT Beheer

Een relatief nieuwe werkgroep is de werkgroep IT Beheer. Ook de kerk gaat steeds meer met zijn tijd mee, waardoor er complexere apparatuur in beheer komt. Denk aan het technisch beheer van de livestream en de audiosystemen en het beheer van de internetapparatuur, wifi en de beamer.

De werkgroep IT Beheer wordt gevuld door één persoon:

NaamFunctieContact
Herman de LeeuwBeheerder Microsoft 365, audiosystemen en livestreamIT-Beheer@pg-os.nl