Kerk op een kier

Iedere woensdagavond klinkt, met dank aan onze kosters, het geluid van klokken vanuit onze kerkgebouwen.
Normaal gesproken luiden de klokken voor een dienst, wanneer de kerkdeuren opgaan.

Tot op heden bleven die deuren gesloten. Het klokgelui was geen uitnodiging, maar een ‘uitzending’. Een teken van hoop en troost, in navolging van het landelijke initiatief ‘Klokken van hoop’. Die klokken zullen ook de komende weken blijven luiden. Maar nu is het plan om op iedere woensdagavond toch de kerkdeur op een kier te zetten. Want mogelijk mist u het om in de kerk te zijn. Voor wie dat wil is er op woensdagavonden de gelegenheid om even binnen te glippen.

Dominee Warnar is ook aanwezig, voor als u even uw verhaal kwijt wil.
Maar natuurlijk kunt u ook gewoon even in stilte alleen in de kerk zijn.
We houden wel de maatregelen omtrent het virus in acht. Dat betekent dat er niet meer dan één persoon, of twee uit één gezin, tegelijk in de kerk aanwezig kan zijn. En uiteraard blijft iedereen binnen op veilige afstand.

De komende woensdagavonden zijn beide kerken steeds van 19:00u tot 20:00u geopend. De data waarop de dominee aanwezig is in de kerk, zijn:

• 29 april in Scharsterbrug
  • 06 mei in Ouwsterhaule