De zomervakantieperiode was voorbij en op 19 september was de aftrap van het nieuwe kerkelijke seizoen en de start van alle kerkelijke activiteiten. Deze keer kwamen we bij elkaar om 9.30 uur in het paviljoen van Camping Tjeukemeer. Een prachtige locatie met een mooi uitzicht op het Tjeukemeer. De zon scheen, de temperatuur was prima, kortom alle ingrediënten waren aanwezig om er een gezellige morgen van te maken.

De startzondag werd geleid door onze eigen predikant ds. Wim Warnar met muzikale ondersteuning van 7 leden van muziekvereniging “Excelsior”. De Bijbellezing deze ochtend was: Lucas 5:1-11.
Voordat de preek begon deelde ds. Warnar bingobriefjes uit met verschillende woorden er op zoals, gehoorzaam, preekstoel, vertrouwen, vrijheid enz. Hoorde je dat woord in de preek dan moest je dat woord op het briefje doorstrepen. Goed opletten dus. Dat had iedereen gedaan en toen de preek afgelopen was, waren alle woorden doorgestreept.

Na de dienst was er koffie met gebak. Er werden buiten spelletjes klaargezet. Intussen waren Annelieke, Nathan en Joas Warnar zonder dat Wim het wist gearriveerd. Voorzitter Jelly Oenema nam het woord. In coronatijd was het jongste zoontje, Joas, van Wim en Annelieke geboren. De gemeente had geen gelegenheid gehad om hen nog een cadeau aan te bieden. Dus nu eindelijk een goede gelegenheid. Gemeenteleden waren gevraagd om mee te doen, zodat we een mooi cadeau konden kopen. Hier was massaal gehoor aan gegeven.

In Heeg heeft de fam. Warnar een mooie grote tuin. Daar past wel een schommel met glijbaan in. Na het dankwoord van Wim en Annelieke was het hoog tijd om met de spelletjes te beginnen. We werden in groepen verdeeld. Wim had spelletjes bedacht zoals blokken omgooien met een stok, tennisballen met een racket door een net werpen en muntjes in een “ponkje” werpen…. En natuurlijk onder het genot van een hapje en een drankje weer gezellig kletsen met elkaar. Dat hadden we gemist het laatste jaar.

Het was een hele gezellige morgen.