Update kerkdiensten

Beste gemeenteleden,

Afgelopen week zijn de regels rond het bestrijden van Covid-19 weer aangescherpt. De regering adviseert zo weinig mogelijk onderling contact te hebben de komende tijd. Dit is ook begrijpelijk want de cijfers van besmettingen en ziekenhuis opnames blijven stijgen. Waar we vorige week nog als gemeente de eredienst hebben gevierd en geadviseerd hebben de volgende dienst een mondkapje te dragen om zo toch de diensten door te laten gaan, hebben we als moderamen deze week besloten om voorlopig weer over te stappen op online diensten. We volgen hiermee ook het advies op van PKN Nederland, zij geven aan dat online diensten de voorkeur hebben.

De komende weken worden er online diensten aangeboden vanuit onze eigen kerk in Scharsterbrug. Om deze dienst mee te vieren kunt u klikken op de link die wekelijks op onze website www.pg-os.nl wordt geplaatst. Onder het kopje ‘Agenda’ kunt u naar de juiste datum gaan en bij de datum vervolgens op ‘lees meer’ klikken. Daar vindt u de link naar de online dienst. Er zal ook een link geplaatst worden op onze Facebook pagina en ook kunt u zoeken op YouTube en onze online dienst mee vieren.

We vinden het jammer dat we deze stap hebben moeten zetten maar we moeten doen wat het meest verstandig is en vooral voor elkaar deze beslissing nemen in deze rare tijden.

Hartelijke groet,
Het moderamen